Nå er det faktisk slutt

Alle gode ting må ha en ende. Ting kan ikke bare vare og vare. Og dessuten er det ikke alle gode ting som er så bra likevel når det kommer til stykke. I dag har jeg tatt det første steget. Jeg har meldt meg på Grete Roede kurs. De siste ukene av svangerskapet skal jeg endre mange uvaner når det gjelder spising og og mosjon (eller snarere mangel på mosjon).
Tidligere har jeg pleid å gå helt ned i vekt etter et svanger skap, men det tok slutt etter nr 5. Mange årsaker til det. Men nå er det uansett på tide å få meg til pers.

Jeg er egentlig ikke motivert til å slutte å spise alle de gode tingene jeg elsker. Men jeg er motivert til å bli motivert og jeg vet bare at hvis jeg ikke gjør noe nå, kommer jeg til å gå fint forbi 100 kg etterhvert, og det vil jeg ikke.
Nå som jeg er gravid, vil ikke hovedfokuset mitt være på vekten akkurat, for jeg har ikke min helt vanlige vekt akkurat nå, men  siden jeg ikke har fått noen hevelser denne gangen, kan jeg følge litt med på målene mine, og dessuten satse på å ikke gå opp noe særlig mer de siste ukene nå, i allefall ikke unødvendige kg.

Jeg skal ikke begynne å trene som ivrigst ennå, men det er likevel mye jeg kan gjøre selv med vonde hofter og stor mange. Men jogge….det må jeg vente med.

Vi er fæle til å lete etter noe  godis i skapet når vi kommer hjem og drive rå lager middag.

Dårlig vane som må endres.

IS

Datene med Eskil på vaskerommet der vi smugspiser is må endres (eller må den?)

Her er jeg høygravid med nr 1, og da veide jeg "hele" 75 kg, Hadde gått opp 12 kg. Om jeg går ned til 75 kg vil jeg være svært fornøyd.

Her er jeg høygravid med nr 1, og da veide jeg «hele» 75 kg, Hadde gått opp 12 kg. Om jeg går ned til 75 kg vil jeg være svært fornøyd.

Så nå er det slutt på å kaste i meg det jeg har mest lyst på til enhver tid. Det er slutt på unnskyldninger for å ikke trene. Nå skal jeg være like flink som Helena mamma til 8som  har gått ned over 32 kg!

Jeg gleder meg til en joggetur i skogen der jeg kan for det meste jogge og ikke gå.
Jeg vil ha mer overskudd og jeg vil være sprek når jeg blir gammel, og jeg vil kunne henge med på tempoet til barn og barnebarn,  og jeg vil være frisk.
Når alt dette er motivene mine fremfor bare det å se bedre ut er man kanskje begynt å «dra litt på årene»? Haha

Vel, dere. Jeg trenger folk som heier på meg. Så hvis dere vil, må dere gjerne heie på meg og skryte av små fremskritt underveis. Det vil jeg sette stor pris på. Og kanskje er det flere av dere som vil henge dere på?

Ha en sunn og fin dag:)
Følge med på min fremgang i veien til et lettere jeg, følg Absolutt hjemme på Facebook. 

 

Linda.

16 Comments:

  1. Jeg heier på deg 🙂 Det høres ut som du er i ferd med å endre tankegangen, å det er en god begynnelse:-) Gleder meg til å følge prosjektet ditt.

  2. Jeg heier

  3. Hei! Vi kan heie på hverandre… 🙂 Jeg trener regelmessig nå, rett og slett fordi jeg er nødt -av helsemessige årsaker. Svømming er min foretrukne aktivitet…..

    • Ja, vi kan heie på hverandre, er med på den. Det hjelper på motivasjonen! Så flink du er som trener regelmessig!

  4. Jeg heier.. dette klarer du, det er jeg helt sikker på..

  5. Kjempebra at du tar ansvar, bare husk at du ikke bør slanke deg hverken når du er gravid eller ammer fordi det frigir giftstoffer til babyen. Men kostholdsendring i form av det bedre, og økt aktivitet har ikke skadet noen 😀
    Jeg gleder meg fælt til jeg orker å bevege meg igjen. Bekkenet mitt er helt rart om dagen og bare jeg begynner å gå litt så får jeg vondt. Men, jeg klarer nok ikke å holde meg inne selv om, spesielt ikke når solen skinner ute. Sååå, litt vondt får jeg bite i meg de dagene, for det blir så mye bedre etterpå.

    • Ja, jeg kommer ikke til å ha mest fokus på å «slanke meg» akkurat nå, men jeg er sikker på at jeg vinner mye bare ved å endre vaner og bedre kostholdet. Og det vil også gavne hele familien siden det stort sett er jeg som står for innkjøpene og matlagingen 🙂 Jeg må bare ikke gå ned for fort sånn i forhold til de gift stoffene:)

  6. Hurra for deg og kloke valg! Jeg har gått på roedekurs siden mai, og merker at vaner endres og dermed kroppen. Men det tar tid 🙂 Oppdaga at jeg veide mye mer nå, enn da jeg var «tjukk» og høygrvid, og slik vil jeg ikke ha det. Er snart i mål, og da er det å jobbe med å holde på vanene.

    • Så godt å høre om flere som har gått samme vei:) Jeg ser frem til hvor forandret jeg vil føle meg om ett år. Akkurat DET er jeg motivert for altså 🙂

  7. Heia heia! Her i huset har vi vært syke en og en I to omganger siden vinterferien… Nå syntes jeg så synd på meg selv at jeg egentlig var på vei I fryseboksen for å finne litt is.. men kanskje jeg bare skal la det være og ta et eple? :p takk for påminnelsen!!

    • Når man er syk trenger man litt ekstra kos da. Men sånn til vanlig er det nok smartest med eple kanskje:)

  8. Heier på deg jeg også :)! jeg og prøver å slutte med sjokolade og snacks :)! uff og huff, for en dårlig vane. Hvordan fungerer Grete Rode kurset? skal du på kurskvelder, eller er det på nett ?
    Lykke til 🙂 og takk for en flott blogg!

    • Hei! Jeg tar kurset via nettet. Jeg fører daglig inn hva jeg spiser og sender en ukesrapport til kursleder der jeg svare på endel ting og skriver litt om hvordan ting går og så får jeg tilbakemelding. Har gått nettkurs før med bra efffekt 🙂
      Takk for hyggelig kompliment!

  9. Lykke til! Den størst jobben er nok «omprogrammering» av tankene, det er der det starter. Jeg er sikker på at du får det til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.