Ny kategori på bloggen: «Kjolen min»

Hei og velkommen til denne nye kategorien.
Denne kategorien skal kun handle om kjolen min, eller rettere sagt veien tilbake til kjolen min.

Jeg har gått opp i vekt, og det ganske mye også. Jeg er nødt til å gjøre noe med det nå ellers er jeg redd jeg ender opp et sted jeg ikke ønsker.

Jeg har som sikkert mange andre også har, masse klær. Du vet, de fine kjolene, de trange buksene, de pene blusene. Ja, de klærne som er pakket bort på loftet som bare venter på at du skal passe dem igjen. Vel, jeg vil gjerne møte dem igjen. Og jeg snakker ikke om de klærne fra før jeg ble «mammakroppen». Neida, jeg klarte nemlig å gå ned i vekt igjen etter de 4 første svangerskapene, så det skal være helt overkommelig å kunne møte disse klærne igjen, altså PÅ kroppen min og ikke bare når jeg holder dem i hendene mine og  irriterer meg over at jeg har lagt på meg.

Jeg har jo så mye å gjøre at det er lett å miste litt fokus. Så derfor tenkte jeg å ta dere meg på denne «reisen» eller hva jeg skal kalle det. For hvis jeg skal dele fremgangen med dere (for det skal være en fremgang her) så må jeg levere, ikke sant? Ellers blir jeg så flau.

Jeg elsker jo å trene. De siste årene har jeg meldt meg ut og inn av treningssenteret. Jeg melder meg inn fordi jeg VIL trene og har ambisjoner. Men etter noen måneder melder jeg meg ut fordi tiden strekker ikke til, det er mye effort for å få meg (og diverse barn) avgårde, og når jeg først kommer dit så er det ikke sikkert at et av barna vil være der og så blir jeg hentet. Dette kan ta til sammen to timer, og det er litt for lenge. Da hoper det seg noe inn i granskauen opp hjemme. Og hvis jeg skal holde på sånn tre dager i uken blir jeg helt stressa. Det hele ender opp med å bli et stressmoment.
For ikke skal jeg bare ha med barna, men de må også se representable ut. Hjemme gjør det ikke noe om de går rundt med en syltetøyflekk på genseren, men skal vi ut, så må vi jo skifte genser og tørke ansiktet og finne sokker! For sokker vil jo ikke alle ha på seg, og man skal ikke ta for gitt at jeg finner et helt par sko til barna i farta heller. Det tar altså minst 30 minutter å få oss ut døra. Og derfor blir dette for slitsomt i lengden.

Noen som har sett broren til denne skoen!!???

Det vi har gjort nå, er at vi har kjøpt en tredemølle, og det gjør susen! Mange sier at det må svette, blo og tårer til for at det skal kalles trening. Det skal være ubehagelig å trene.  Men det hører jeg ikke på . Jeg skal gjøre min egen greie. For jeg vil ikke ha det ubehagelig, jeg vil ikke slite og blø! Jeg vil svette da.
Det jeg skal gjøre er å gå på tredemølla. Fort. Eller relativt fort da. Det kommer an på. Og jeg skal se på noe morsomt på netflix mens jeg går, OG jeg har plassert en vifte foran tredemølla som blåser på meg.
Det er også en ting, når jeg dro på treningssenteret, måtte jeg se litt ok ut selv også. Men det var vel ikke sikkert jeg hadde fine tights og rene t-skjorter! Men når jeg går hjemme på tredemølla, kan jeg ha på med klær meg syltetøy og gulp så mye jeg vil. Til og med snørr! Og håret, det kan se så fett ut etter nattens strabaser (og da mener jeg amming og bæring på unger) som det bare vil, og sminken kan gjerne vær gnidd utover hele ansiktet mitt. Jeg kan til og med gå i bare undertøyet hvis jeg vil! Det hender at baby ikke sover slik jeg hadde tenkt og da kan jeg knyte han på meg i bæresjalet, som på bildet under, og da har jeg litt ekstra belastning. Supert!

Høres ikke dette deilig ut eller? Ikke bare det men det er også meget gjennomførbart.
Jeg tenker som så at noe MÅ skje, og at alt teller. Hva som helst er bedre enn ingenting.
Så tar jeg det herfra. Jeg vil også ta noen styrkeøvelser. Og etter hvert vil jeg også løpe litt. Men jeg er i allefall i gang.
Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke skuffe dere eller meg selv. Og jeg SKAL etter hvert ta på meg de gamle fine klærne mine og ikke minst skal jeg ha på meg «kjolen min» på bursdagen min den 13. april i 2016. Så det er altså tidsaspektet her. Fra nå og frem til 13. april.

Her går jeg med Levi i bæresjalet :)

Her går jeg med Levi i bæresjalet 🙂

" Jeg skal gå, med eller uten baby"!

» Jeg skal gå, med eller uten baby»!

Det er ikke alltid så enkelt for meg å komme meg ut i skog og mark. Jeg liker å gå tur ut i skogen, men det er ikke alltid at det er lar seg gjøre. Jeg kommer ikke alltid fra her hjemme. Og jeg går ikke i skogen på vinteren eller i mørket. Og så er det heller ikke alle tider på døgnet det er praktisk mulig for meg å komme meg ut. Men med en tredemølle kan jeg gå uansett vær og årstid og uansett tid på døgnet uten å uroe meg for farlige dyr i skogen. Hvis baby sover (noe jeg ikke kan stille klokka helt etter) så kan jeg hive meg på mølla en stund.
Noen ganger får jeg gått i en time, mens andre ganger får jeg ikke mer enn 30 minutter. Men ALT teller, så jeg skal være glad for all den tiden jeg får på mølla.

Det er også mange justeringer i kostholdet jeg skal gjøre. Tidligere har jeg fulgt Rode-metoden og det er de prinsippene jeg vil bruke nå.

Jeg trenger at noen heier på meg, og gjerne deler sine erfaringer 🙂 Så det er bare å heie i vei nå!

Heia meg!

5 Comments:

  1. Heja heja heja! Självklart hejar vi på dig

  2. Wow! Jeg heier på deg!! Blir nesten litt rørt. Dette skal du få til. Flink du er. Stå på Hilsen ei som også vil kvitte seg med litt mamma-fett. Jeg vil også inn i kjolen. ! Tre barn iløpet av 4 år har satt sine spor..

  3. Glem hardtrening og kalorier! Det handler ikke om kalorier I DET HELE TATT❗Overvektige må kutte ut ALT med sukker i (juice, brus, kaker, snacks, alt av hel- og halvfabrikata etc.) alt av «lett» produkter og alt som er tilsatt kunstig søtningsmiddel (gjør deg sulten). Videre pasta og hvit ris, og andre raffinerte melprodukter. «Nøkkelhull» produkter er bare tull. Det er fortsatt usunne produkter, tilsatt en marginal mengde fiber, evt med marginalt lavere fett- og sukkerinnhold. Det er fortsatt usunne produkter. Til høyere pris! VELG: fiberrik mat, grønnsaker og frukt, nøtter, belgfrukter, og drikk VANN. Dette er en GARANTERT vei til vekttap. Det er KJEMPEENKELT! Når det gjelder mosjon, så holder det lenge med en halvtime rask gange i frisk luft. Det er gratis og effektivt. Hvis du forbrenner mer enn du spiser, går kroppen i sultmodus, og du vil legge på deg mer!! Kontakt meg hvis du vil at jeg skal hjelpe deg.

    • Takk for fin oppsummering! Skal jeg ta med meg. I teorien er det jo enkelt, og nå skal teori blir til praksis for fullt!
      Ikke alltid jeg får gått ute i frisk luft, derav tredemølla 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.