Bra jobba altså Linda!

Den dørstokkmila er noen ganger ganske lang. Jeg har nå startet opp med på trene på Spenst igjen, og har bestemt at tirsdager og torsdager er de dagene jeg skal trene, for det passer bra med andre aktiviteter her i familien. Men i går var jeg ganske trøtt. Den timen jeg hadde tenkt til å være med på, så jeg at jeg ikke kom til å rekke. Jeg måtte finne frem nye klær til de to minste og finne treningsklær til meg selv, som ikke var noe lett prosjekt i går ettersom jeg pusser opp soverommet og alt er helt kaos der inne og med klær og sånn, og jeg følte meg feit (jeg vet jo jeg er det da, men noen ganger prøver alt i meg å få meg til å ikke trene og sette opp alle slags hindre).
Jeg var veldig nær ved å ikke dra. Men jeg var sta og tenkte som så at «det å dra kan jo ikke bli dårligere enn å ikke dra»!
Det MÅ jo nødvendigvis bli noe trening når man drar, og selv om jeg var trøtt og jeg ikke ville rekke den timen jeg hadde tenkt, så får man jo gjort noe annet uansett, og det er bedre enn ikke noe.

Så jeg dro. Da var jeg ganske fornøyd med meg selv faktisk, ettersom jeg var så nær ved å ikke dra.
Jeg var fortsatt ganske trøtt. I resepsjonen spurte jeg om det tilfeldigvis var noen ledige til å sette opp et treningsprogram med meg. Det kunne jo hende noen hadde tid ledig. Og det var det! Så flaks da. Da fikk jeg utnyttet tiden godt likevel selv om jeg ikke hadde max energi! Jeg rakk t.o.m. å kjøre igjennom nesten hele programmet èn gang før jeg måtte hente barna igjen! Jeg pøste på med vekter der jeg kunne, for max uttelling.
Det er noen øvelser i programmet som jeg føler meg veldig keitete med, så de får jeg bare bytte ut med noe annet. Enkelte øvelser og apparater har jeg litt for svangerskaps/stor mage til å få til. Spesielt den der jeg står på ett bein, og lener meg frem og holder fast i apparatet mens jeg sparker bak med det andre beinet. Den tror jeg at jeg bytter ut med en annen rumpeøvelse.

Jeg følte på en stor seier i går! Jeg overvant endel hindre og dro på trening likevel. Og endte opp med å få trent ganske bra. Det ble styrke i 30 min. Ganske intens styrke uten lange pauser.

Barna er alltid fornøyde når vi drar til spenst. Det er en fantastisk aktivitetspark for barna på dette senteret. Jeg er såå fornøyd med det!

Barna er alltid fornøyde når vi drar til spenst. Det er en fantastisk aktivitetspark for barna på dette senteret. Jeg er såå fornøyd med det!

Hindere for å ikke dra på trening: 
Barn som må kles på (tar tid)
Seter som må flyttes inn i den bilen jeg skal bruke
Finner ikke tights
Finner ikke vid nok t-skjorte (jeg går ikke i pølseskinns-t-skjorter)
Føler meg stor og keitete (inni hodet mitt)
Tiden flyr og jeg ser jeg ikke rekker det jeg hadde tenkt, blir frustrert
Må finne vannflasker
Er trøtt
Er sliten
Er stresset

Grunner for å dra likevel:
Det blir ikke dårligere trening enn ikke noe trening.
Man får litt fri (fra barn, fra mas, fra rot, fra alt)
Barna får kjørt seg skikkelig i aktivitetsparken og brukt opp litt energi
Det er aldri bortkastet å trene.

Det er ganske viktig å ha det planlagt. Derfor er det fint at jeg har planlagt at tirsdager og torsdager skal jeg trene, samma hva. Når jeg har det planlagt, har jeg hatt det i systemet og på timeplanen hele dagen og trenger ikke å lure på om det egentlig passer. For det passer jo ikke andre dager. Det gjelder å sette av den tiden, og holde seg til den. Det gjør det lettere for meg enn om jeg hele tiden skulle lurt på «hm, når skal jeg trene denne uken tro» ?

Vel, i dag er det handling av mat som står på timeplanen, og klesvask (henger skikkelig etter på det da jeg har manglet vaskemiddel de siste dagene). I kveld skal mannen og jeg i bursdag til en venn. Da skal de eldste passe på de minste her hjemme. Dette blir en god avslutning på en bra uke!

Håper alle andre har hatt en bra uke også!
God helg!

Linda

Følg med på facebooksiden min for oppdateringer!

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

4 Comments:

  1. Så flink du er!!! Jeg har laget meg et program jeg skal følge her hjemme. MEN, jeg var hos manuellterapeuten i går og fikk beskjed om at jeg får ikke lov å trene mer enn 2 ganger i uken pga artrose i ryggen 🙁 DET var nedtur. Men jeg drister meg til å prøve 3, så får jeg heller kutte en om jeg får for vondt.

    Men du, last ned mammamage appen. Og tren den, så skal du se at magen blir betydelig mindre fordi du strammer de indre musklene først (Y) VIKTIG å ikke ta situps, planke o.l. før den er på plass. Og etter å ha fått 8 barn kan jeg med ganske sikkerhet si at den ikke er der den skal være enda 😉

    • Ja, det tror jeg ikke alle treningsfolk er helt klar over. Jeg har appen og har startet med den men har ikke fulgt opp. Det skal jeg gjøre. Den kan jeg jo ta med å bruke på senteret også, istedenfor de andre mageøvelsene. Takk for påminnelse!

  2. Et lite tips, ta på treningstøy om morgenen de dagene du skal trene. Så er du klar og innstilt på trening hele dagen? Funker for meg

    • Ja det er det jeg pleier å gjøre egentlig, har på trenings-bh og treningsklær fra morgenen av, så er jeg klar. Det gjør alt så mye lettere. Bare jeg ikke søler meg ut 🙂 Må også kjøpe mer treningsklær 🙂

Comments are closed