Jeg har hatt barn i sengen helt siden jeg fikk barn. Som regel våkner vi opp med to barn i senga, noen ganger fire. Jeg vet at mange menn misliker å ha barn i senga, og jeg kan jo forstå det. Mange kvinner sier de sover best uten barn i senga også.
Men jeg sover hærlig med barn i senga. Vi legger alle barna i sine egne senger om kvleden, men jeg synes bare det er koselig når de kryper opp i senga mi i løpet av natten.
Jeg tenker som så at om noen år er det ingen som kommer lenger, så da vil jeg nyte de årene hvor det kommer noen deilige, kosete søte små.
Noen ganger vil de ikke legge seg, og spør om de kan komme til meg hvis de våkner. «Selvfølgelig, jeg synes det er koselig om du kommer», sier jeg. Og det mener jeg. De godtar den muligheten til å kunne komme til meg hvis de skulle våkne, det virker som det gir dem en trygghet.
Dessuten skaper det mindre stress for meg å ha de der, enn å skulle stresse med at de absolutt ikke må ligge i min seng. Jeg tenker at i stedenfor å stresse meg opp over det, vil jeg heller nyte det.
Alle vet at Eskil har førsteretten på å ligge vedsiden av meg. Den som er yngst har alltid det. De andre legger seg automatisk i fotenden hvis de kommer og hvis Eskil ligger ved siden av meg. Ofte merker jeg ikke at det ligger noen der før jeg våkner om morgenen. Men Lilli pleier å kose meg på leggene og føttene når hun kommer. Og det er jo ikke ubehagelig.
Mannen min har aldri protestert på å ha barn i sengen. Jeg tror han liker det selv. Iallefall vet han hvor mye jeg liker det, så han sier ingenting. Kanskje han har prøvd, men ikke fått noe forståelse? haha Vel, jeg tror han liker det, jeg.
Noen ganger legger Eskil seg med oss, og da har vi han mellom oss. Og det er jo bare helt vannvittig koselig!
Men når ialle dager får dere rom til å være intime, tenker du kanskje?
Som sagt, så legges alle barna i sine egne senger om kvelden, så det er absolutt ikke noe problem i det hele tatt! Så det er ingen grunn her i huset iallefall, til å ikke ha barn i sengen.

I dag våknet jeg med to barn i sengen, og jeg var litt syk i dag og hvisket til mannen min om ikke han kunne ta seg av å få barna til skolen alene. Så da kunne jeg bare ligge der tett i tett med en varm og god liten gutt, og en jente i fotenden som strøk meg på føttene.