Det er sommer og tid for prosjekter, i alle fall for meg!
Her er en liste over noen prosjekter jeg har for sommeren:
Organisere jenterommet. (dekorere, sy nye gardiner ++)
Grave opp og gjøre det fint rundt steinen i hagen.
Fikse bak og rundt bærbuskene.
Lage utekjøkken.
Male huset.
Male lekestua og reparere rekkverket på den.
Sy kule hus-forheng til sengene til jentene.
Stelle kjøkkenhagen.
Ha hjemmeskole med barna.
Sy et lommeteppe til loftsdøra.
Rydde på loftet (på overskyede dager)
Trene.
Komme til bunns i strykehaugen.
Jeg er allerede i gang med flere av disse prosjektene!
Det er så herlig å ha litt ekstra med tid!
Men….åja…..det er sant…..barna har jo ferie også, såeeeeee…. DA kan det hende at jeg ikke kommer i havn med alle prosjektene mine.
Jeg uffet meg litt over at jeg ikke får gjort noen ting, fordi minsten henger på meg hele tiden.
Da er det at min kloke mann minner meg på at han faktisk er mye viktigere enn alt det andre, hvis han trenger meg så er det DET som er mitt «prosjekt».
Og det er jo sant. Han er ikke liten bestandig, så jeg kan like gjerne nyte tiden med han fremfor å uffe meg. Jeg får ikke gjort stort annet da uansett. Det er bedre å kose enn å stress over det jeg ikke får gjort. For hvis jeg stresser med det jeg ikke får gjort går jeg jo bare glipp av dyrebar kosetid!
Men mannen jobber jo ikke hele tiden i sommer og vi kan hjelpe hverandre med å få gjort unna en del ting.
Jeg får ta en oppsummering i midten av august og se hvor langt jeg har kommet.
Jeg er spent!